TikTok zal zijn live shopping functie niet langer ondersteunen

TikTok mag dan een onstuitbare wereldwijde entertainment moloch lijken, maar ten minste één aspect van het aanbod van het bedrijf neemt niet helemaal de overhand. TikTok vermindert zijn ambities voor live e-commerce in Europa en de Verenigde Staten.

TikTok zal zijn live shopping functie niet langer ondersteunen

Sinds de tweede helft van 2017 heeft TikTok proeven gedaan met live winkelen in het Verenigd Koninkrijk, te beginnen met een evenement voor meerdere merken met de naam “On Trend” in december van dat jaar. Volgens de Financial Times hebben die retail live streams echter geen grote mensenmassa’s getrokken of tot veel verkopen geïnspireerd. Bovendien hebben sommige producenten die deel uitmaakten van vroege TikTok Shop ondernemingen zich helemaal uit het initiatief teruggetrokken. Tot nu toe was het de bedoeling dat TikTok’s plannen hun Shop in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje zouden lanceren. Ook in Spanje hoopten ze hun shop van de grond te krijgen.

ByteDance, het bedrijf dat eigenaar is van TikTok, verdient veel geld aan live online shopping evenementen die door makers en beïnvloeders worden georganiseerd. De Chinese versie van TikTok, bekend als Douyin, die ook eigendom is van ByteDance, heeft zulke live transacties zien veranderen in massale culturele evenementen die veel geld opbrengen voor alle betrokken partijen, waaronder winkels, makers, en platforms.

Er is echter geen bewijs dat het live e-commerce model op andere plaatsen succes zal hebben.

 

Laatste Nieuws is powered door: